Každý, kdo představuje svoje podnikatelské nebo zájmové aktivity na internetu, musí využívat SEO. Patříte mezi laiky, kteří jenom matně tuší, co se pod tímto pojmem skrývá? I tak ale nejspíše víte, že SEO je zkratkou anglických slov Search Engine Optimization, která se překládají jako optimalizace pro vyhledávače.
Potřebujete co nejvíce návštěvníků
Jak vlastně pochopit, co optimalizace pro vyhledávače znamená a jak vám může být užitečná? Pokud máte svoji firmu, nebo zájmové sdružení, které se chce představit na internetu, určitě chcete, aby k vám na stránky chodilo co nejvíce lidí. Právě tohle je cílem optimalizace. Potřebujete vytvořit takové stránky, které budou mít co největší počet návštěvníků.
Neplacené zdroje vám pomohou
Návštěvníci se k vám dostanou různými způsoby. Mohou získat odkaz na vaše stránky dotazem ve vyhledávačích, nebo ze sociálních sítí či přes nejrůznější odkazy. Případně mohou přímo zadat vaši adresu. Poslední možností je, že je k vám přiláká reklama. Kromě posledního zdroje, reklamy, jsou všechny ostatní neplacené. To je dobrá zpráva pro vás. Můžete na své stránky přivést spoustu lidí a nebude vás to stát ani korunu navíc.
SEO – Jak splnit svůj cíl?
Jednoduše. Upravíte svůj web tak, aby se v něm roboti internetových vyhledávačů mohli snadno procházet a zařazovat si vaše stránky průběžně do své databáze. Druhým důležitým aspektem jsou zpětné odkazy – jejich množství, kvalita a tematická relevance. Potom je vysoká pravděpodobnost, že vyhledávač na konkrétní dotaz „vyplivne“ mezi prvními právě vaši stránku a zájemce na ni klikne.
Proč si návštěvník vybere právě vás?
Potenciální klient je na cestě k vám. Proč? Protože jste vidět. Definovali jste si správnou cílovou skupinu. Našli jste místo, kde ji oslovit a nabídli jí obsah, který ji bude zajímat. Vaše stránka proto právem získala nejlepší pozice při vyhledávání. Potenciální návštěvník totiž nemá čas zkoušet stovky různých odkazů. Vybere si mezi prvními – obvykle na první stránce výsledků vyhledávání.
Když jste vidět, musíte umět nabízet
Druhým krokem je proměnit pouhého návštěvníka ve svého skutečného klienta. Musíte návštěvníkovi lákavě a s dostatečnými argumenty nabídnout to, proč na vaše stránky vlastně přišel – informace, registraci, objednávky apod. Důležité je, aby co nejrychleji našel, co hledá. Nikdo nechce bloudit na nepřehledné stránce a být zahlcený zbytečnostmi.
Zrcadlo vaší úspěšnosti
Průběžně si vyhodnocujete, jak úspěšně dokážete klienty přivést na svoje stránky. Uvidíte, který zdroj je nebo není úspěšný. Analýza vám dá zrcadlo toho, jak úspěšně optimalizujete. Uvidíte, kde jste dobří, a odkud vám přicházejí často zákazníci. A jak vypovídá tento text, není od věci provést si i analýzu konkurence. Určitě chcete být lepší než ostatní.
Čeká vás nekonečná práce
Počítejte s tím, že optimalizace pro vyhledávače je dlouhodobým procesem během celého životního cyklu vašeho webu – od jeho vzniku, až po jeho případný zánik. Jednou optimalizovat nestačí. Důležité je průběžně vytvářet nový zajímavý a optimalizovaný obsah. Velkou roli hrají i vztahy s dalšími weby a vytváření zpětných odkazů z tematicky příbuzných stránek, které skrývá pod pojmem linkbuilding.
Vyhledávače se chovají jako lidé
Dříve šlo na internetu jenom o to být vidět, a to někdy na úkor kvality. Od chvíle, kdy roku 2012 změnil vyhledávač Google své vyhledávací algoritmy, došlo ke změnám. O první pozice přišly příliš optimalizované a nekvalitní weby, které kopírovaly obsah odjinud nebo jej přesycovaly klíčovými slovy. O tom, jak se optimalizace stále mění a vyvíjí, se dočtete v tomto článku. Dnes je důležité hlavně získávání zpětných odkazů a unikátní obsah. Vyhledávače začínají přemýšlet jako lidé.