Franchising je zajímavou možností, jak vstoupit na trh. Nemusíte mít dostatečné know-how, kapitál, a dokonce ani prostory k podnikání (samozřejmě podle podmínek, které si mezi sebou franšízor a franšízant stanoví). Franšízant je osoba, která chce vstoupit na trhu, nemá ale dobrý nápad na podnikání nebo potřebný kapitál. Franšízor je osoba, která je ochotná a schopná poskytnout své know-how či kapitál franšízantovi. A to za předem stanovených podmínek. Úspěch franšízanta je úspěchem i pro franšízora. Bohužel, při stanovování pravidel franchisingu někdy dochází k chybám ze strany franšízora.
Nedostatek kapitálu
Pokud franšízor nemá dostatek kapitálu na své vlastní podnikání, může jen těžko poskytnout dostatečnou podporu franšízantovi. Není schopen prověřovat franšízy ani vykonávat dohled nad touto spoluprací. Díky tomu je franšízor nucen snižovat své standardy, až nakonec může dojít k poškození jeho dobrého jména.
Podhodnocování nákladů
Franšízor v některých případech neodhadne investiční náklady správně. Obvykle je stanoví na nižší hranici, než jaké ve skutečnosti budou. Franšízant, který bude mít vyšší, než očekávané náklady bude samozřejmě nespokojený a v některých případech nemusí ani potřebných kapitálem disponovat. Proto je důležité, aby franšízor odhadl své náklady ve správné výši.
Nevýhodná smlouva
Smlouva, která bude výrazně upřednostňovat jednu ze stran, bude samozřejmě vytvářet nevhodné podmínky pro druhou stranu. A v takové spolupráci zkrátka bude jedna strana vždy nespokojená. Příliš mnoho podmínek, velké náklady na franšízu, vysoké franchisingové poplatky a podobně mohou jednu ze stran odradit.
Možnost expandovat
Franšízor má někdy touhu expandovat do dalekých míst. Zde ale nemusí mít potřebnou infrastrukturu, podpůrné systémy a nemusí rozumět problémům dané lokality. Tato chyba může zničit i dobrý franšízový koncept.