7.6 C
New York
Pátek, 4 října, 2024
zpravy
HomeZprávyZaložení internetového obchodu-proč je dobré ho zřídit v první půlce roku

Založení internetového obchodu-proč je dobré ho zřídit v první půlce roku

Možná se chystáte založit e-shop a potřebujete popostrčit. Na začátku roku je nejvhodnější doba pro nastartování. A to hned z několika důvodů.

Podle dat společnosti Shoptet je 40 % internetových obchodů založeno na jaře a druhá velká vlna s 35 % přichází na podzim. Podnikatelé, kteří využijí jarního termínu však mají mnohem vyšší šanci na uchycení a úspěšnost e-shopu.

“Životnost obchodu založeného na jaře je třikrát větší.”

A to zejména díky tomu, že se podnikatelé mohou mnohem lépe připravit na hlavní nákupní sezónu, která je pro většinu z nich v zimě a na konci podzimu během vánočních nákupů. Díky tomu mohou mít zisk už během prvního roku podnikání.

Jaro patří pro většinu e-shopů ke klidnějším obdobím, dochází k poklesu objednávek. E-shopaři vylepšují a modernizují své obchody, letos měli navíc ztíženou situaci kvůli EET. Když založíte e-shop teď budete mít několik měsíců na to, abyste se připravili na předvánoční nápor i povánoční výprodeje.

„Z našich dat vyplývá, že větší šanci na úspěch mají e-shopy, které byly založeny během první poloviny roku. Mohou plně využít potenciál hlavní nákupní sezóny. Mají čas se etablovat na trhu, najít si svou klientelu a vyzkoušet, co jim funguje a co ne. Pro mnohé to zní samozřejmě, ale stále dost lidí si to neuvědomuje. Zakládají e-shopy až na podzim a myslí si, že vánoční nákupy stihnou. Bohužel se jim to málokdy povede,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Pár tipů na závěr:

  • Ještě než se do zařizování e-shopu pustíte, připravte si dobrý byznysplán.
  • Uvědomte si, kdo bude vaším zákazníkem a na koho cílíte – rozhodně to nejsou všichni, ani většina lidí. Bude to studentka, nebo spíše paní ve středním věku žijící v rodinném domě?
  • Zmapujte si konkurenci: co dělá? Jaké prodejní kanály využívá? Co jí funguje?
  • Jaké řešení si pro svůj e-shop zvolíte? Bude to e-shop na míru, nebo pronájem e-shopu? Nezapomeňte, že pronájem e-shopového řešení vám ušetří spoustu času i financí, které budete pro začátek potřebovat.
  • Někteří poskytovatelé nabízí i možnost vyzkoušení e-shopu zdarma.

 

 

 

- Reklama -PR článek

Redakce doporučuje