7.6 C
New York
Středa, 20 října, 2021
zpravy
Home Zdraví Zlepšete si kvalitu spánku. Budete překvapeni, jak je to snadné

Zlepšete si kvalitu spánku. Budete překvapeni, jak je to snadné

Spánek hraje klíčovou roli v našem zdraví. Jistě znáte ty dny, kdy se po celé noci probudíte unavení, jako byste nezamhouřili oka. Nálada těžkých rán se s námi obvykle veze i celý nadcházející den a my se jen nemůžeme dočkat, až si večer zase lehneme do peřin. 

Ve spánku se do těla vylučuje důležitý hormon, a to melatonin, který přispívá k vyrovnání hladiny kortizolu – stresového hormonu v těle.  Jeho vysoká hladina vede ke vzniku závažných onemocnění, jako je vysoký krevní tlak, diabetes II. typu, špatné trávení nebo zhoršená funkce reprodukčního systému.

Spánek ovšem není důležitý jenom kvůli produkci melatoninu. Je také klíčový pro správné fungování mozku – dostatečný spánek podporuje paměť, efektivitu a schopnost řešit zadané úkoly. Je také důležitý pro imunitní systém – lidé, kteří spí méně než sedm hodin denně jsou náchylnější k nachlazení.

I když každý den spíte doporučených sedm až osm hodin, neznamená to, že je vaše tělo dostatečně odpočaté. Nezáleží totiž jen na délce spánku, ale především na jeho kvalitě. Kratší, ale kvalitnější spánek je lepší, než když se deset hodin převalujete v posteli a ráno vstáváte celí rozlámaní.

Zlepšit si kvalitu spánku je přitom tak jednoduché. Stačí, když budete dodržovat základní pravidla, která vám v následujících řádcích připomeneme, a uvidíte, že budete ráno vstávat jako rybička.

Dodržujte pravidelný spánkový režim

Pro kvalitní spánek je důležité, abyste každý den chodili spát a vstávali přibližně ve stejnou dobu. Tělo si na tento režim navykne a po nějaké době se mu přizpůsobí a až se vaše večerka bude blížit, začne se na spánek pomalu připravovat. Vyvarujte se také velkému odpočívání přes den, abyste byli večer unavení a netrvalo vám dlouho než usnete.

Zařiďte si klidnou a chladnou ložnici

Každý večer ložnici vyvětrejte, abyste v ní měli čerstvý a chladný vzduch. Ideální teplota se pohybuje mezi 18 až 20 stupni. Možná, se vám to zdá málo, ale uvidíte, že až to vyzkoušíte, tak se vám bude spát mnohem lépe. Do ložnice také nepatří televize, rádio ani žádné zdroje světla. Pro kvalitní spánek je důležité ticho a tma.

Naordinujte si CBD místo prášků na spaní

Převalujete se každý večer na posteli a trvá vám věčnost než usnete? Za nespavostí stojí nedostatek pohybu během dne, negativní myšlenky, přehnaná fyzická aktivita před ulehnutím nebo nadměrná konzumace alkoholu. Pokud se těmto věcem vyhýbáte a přes to nemůžete usnout, vyzkoušejte CBD olej.

CBD neboli kanabidiol pomáhá navodit klidný spánek a prohlubuje REM fázi spánku. Ta je důležitá pro správný vývoj centrální nervové soustavy a ukládání informací z krátkodobé do dlouhodobé paměti. Při REM fázi se nám také zdají sny.

Kanabidiol zlepšuje kvalitu spánku také díky svým analgetickým účinkům, díky kterým tlumí bolest, která je velký rušivý faktor. CBD také přispívá k vyplavování hormonu serotoninu, který je považovaný za hormon štěstí. Jeho nízká hodnota přispívá ke špatné náladě a může vést až k depresi, což jsou časté příčiny nespavosti.

Za zmínku stojí ještě antioxidační a protizánětlivé vlastnosti, kterými posilují celkové zdraví a tím pádem opět přispívají k lepší kvalitě spánku. CBD konopí je nejúčinnější ve formě oleje, který si můžete snadno objednat z internetového obchodu www.cibdol.cz.

Užívání CBD oleje se vyplatí také z důvodu, že ho nedoprovází téměř žádné nežádoucí účinky. Aplikování CBD oleje je navíc velmi snadné. Stačí, když si kápnete pár kapek pod jazyk a zhruba po minutě spolknete. Podrobný postup aplikace si můžete prostudovat tady.

- Reklama -PR článek

Redakce doporučuje