Luxusní hodinky nejčastěji nosí na svých číselnících loga světově proslulých hodinářských značek známých a vyhledávaných pro punc kvality, preciznosti a tradice. Luxusními hodinkami se rozumí hodinky finančně náročnějšími, kde je cena podložená nadstandardem buď zdobícím ve formě zlatých pouzder či osazování drahými kameny nebo nadstandardem kvality a propracovanosti strojku.
Krásné, kvalitně propracované hodinky jsou symbolem luxusu. Luxus není jenom to, co je drahé. Luxusem se nazývá to, co je krásné, něco, v čem je cítit vysoká odbornost spojená s tradicí. A zde jsou explicitním příkladem hodinky. Tradice více než 500 let, zdokonalování mechanického stroje spousty inovací a to opravdu důležitých inovací, ke kterým je potřeba chytrých a zručných hodinářů s úžasnou trpělivostí a technickým talentem. Podíváme-li se na historii nejstarších hodinářských značek, tak u těch nejluxusnějších sahá do sedmnáctého století. Například firmy Vacheron Constantin r.1755 nebo Piguet r.1772. A tyto firmy vyrábějí své hodinářské skvosty dodnes, i když velké procento hodinek se dělá na zakázku. Nosit hodinky těchto značek poté není jenom vysoká úroveň šperku na ruce, ale uznání úžasné vytrvalosti a mnohaleté špičkové práce těchto firem. Hodinky luxusní jsou prezentací tradice a zároveň majitele či majitelky.
Hodinky jsou jeden z nejkrásnějších a nejhodnotnějších dárků, které můžete dostat či darovat. Značkové hodinky opravdu potěší, vždyť dostáváte (nebo dáváte) krásnou, precizně vyrobenou věc, která je praktická a zkrášluje jako šperk. A ještě k tomu si drží svoji hodnotu, která s pozdějším věkem na rozdíl od většiny věcí kolem nás stoupá. Důvodem, proč hodinky prestižních značek neztrácejí na své ceně jsou dva – přirozený a umělý. A i ten umělý jen víceméně přirozený. Přirozeně drží cenu díky své stabilitě značky a vysoké kvality strojku. Uměle drží cenu tak, že každá prestižní značka každý rok zdražuje, někdy i dvakrát ročně, protože díky inflaci by hodinky de fakto ztrácely na ceně a tudíž by zlevňovaly a s cenou by „zlevňovala“ i úroveň značky. Tímto zdražováním si každá značka stále drží svoji cenu a prestiž a to i u starších hodinek této značky. A tak, když si zakoupíte hodinky např. za 50.000,- kč, tak za cca. 10 let mohou stát 75.000,- kč. A 10 let automatický strojek je stále jako nový, jelikož životnost automatických strojků je kolem 80ti let. A tak, rozhodne-li se majitel tyto hodinky prodat, nevychází z původní ceny 50.000,- kč, ale z ceny v ten daný čas, čili cca. 75.000,- kč. A z této ceny se potom dává sleva na základě stáří modelu. Ovšem opravdu drahé luxusní hodinky limitovaných edic jsou na tom lépe – tyto hodinky si drží cenu stále a naopak tato cena od původní ceny nákupní stoupá.
Pánské luxusní hodinky nosí nejčastěji loga švýcarských firem a máme zde luxus spojený s kvalitou. Vyšší cena patří k luxusu, avšak zde je tato cena vždy opřená o švýcarskou kvalitu a preciznost. Muži si rádi dopřejí luxus v podobě hodinek jako šperku. Hodinky jsou technická dokonalost a mužům hodinky sluší. Kvalitní pánské hodinky si dopřeje nejeden muž, který ví, jak jsou hodinky nejen pro praktičnost, ale i pro vizáž, důležité.
Dámské luxusní hodinky jsou nejčastěji osázeny drahými kameny a pouzdro je zlaté nebo platinové. Krása originálních designů ozdobí ženy vždy spolehlivě a s velkou decentností. Luxusní hodinky pro dámy jsou vytvářeny týmy zkušených návrhářů, kteří jsou v tomto oboru vyškoleni. Nacházet nové tvary a designy pro hodinky v množství modelů, které jsou na trhu a zároveň se držet atraktivnosti a žádanosti vyžaduje skutečně notnou dávku talentu, praxe a citu pro design. A ženy cítí design šperků a hodinek více, jak muži.