Cestování 

Světový den zdraví

Světový den zdraví slavíme každý rok 7.4. a letos připadne na sobotu, což nabízí skvělou příležitost oslavit tento den opravdu zdravě, příjemně a vědomě! Sestavili jsme pro vás názornou ukázku toho, jak můžete (nejen) tento den zaplnit. Vyzkoušejte a vydejte se vstříc zářivějším a zdravějším zítřkům!

Dovolte si alespoň 7. dubna vyzkoušet, jak může vypadat takový zdravý den. V tento čas si připomínáme, že bychom neměli zapomínat na budování a vylepšování svých životních kvalit, které bezprostředně souvisejí s našim zdravím.

Každý rok Světová organizace zdraví představuje unikátní téma a danou problematiku probírají a diskutují odborníci s širokou veřejností po celé Zemi. Například loni to byla deprese. Organizace se zaměřuje především na prevenci a snaží se tak minimalizovat globální dopady na celé lidstvo.

Přijměte výzvu a „obětujte“ alespoň jeden jediný den ve prospěch svého zdraví! Uvidíte, že můžete načerpat mnohem více energie a pozitivna, než si nyní dokážete představit. Výzva přijata? Jdeme na to!

Pozvolna se nalaďte!

Nic se nemá přehánět. A platí to i v tomto případě. Jestliže je váš denní režim založen na nezdravém a fastfoodovém jídle, sedavém či jinak nepohyblivém zaměstnání, všednosti a rutině, náhlá změna o 360° by vám mohla způsobit naprostý šok, kdy se tělo brání či postrádá své návyky a vy byste si z daného zdravého dne odnesli akorát negativa.

To samozřejmě nechceme! Našim „tajným“ přáním je, aby se vám den zalíbil natolik, že se budete těšit na jeho další opakování. Můžete se pak postupně přistihnout, že takové dny opakujete stále častěji a častěji.

Jak tedy na to? Ideálně 3 dny před dnem D se začněte pozorovat a vědomě naslouchat svému tělu a výběru jídla. Snažte se odlehčit stravu a nahradit ji čerstvými a kvalitními potravinami. Ale pozor! Přistupujte v této situaci s radostí a vědomím, že vám tato změna prospěje. Pustíte-li se do tohoto kroku s odporem a černými myšlenkami, následující postupy vám se změnou nepomůžou.

Psychika může tělo dokonale oklamat, proto si hlídejte své myšlenky. Snažte se každou závažnějších z nich uchopit a zkuste si intuitivně odpovědět, proč a odkud se berou. Pozorujte své pocity!

Den D

*Pohyb

Základním stavebním kamenem naší energie je pohyb. Je to jeden z hlavních klíčů, který odemyká cestu ke zdraví a účinně nám pomáhá s bojem proti celkové únavě!

Najděte si sport, který vás bude bavit a naplňovat. Nemá smysl dělat něco, abyste umlčeli černé svědomí. Běh, procházka, aerobic, jízda na kole, plavání, jóga, tenis… Možností je spoustu, stačí se jen do některého sportu zamilovat a jít do toho! 🙂

* Jídlo

Vyzkoušejte si pořádně odlehčený den a místo snídaně popíjejte smoothie z ovoce a zeleniny. Místo oběda si dejte například mladý kokos, který je úžasným detoxikačním nástrojem a jeho dužina je fantastickým zdrojem zdravých tuků nezbytných pro naše tělo. K tomu všemu si můžete pokřupávat spirulinu či chlorelu a večeři zkuste vynechat anebo opět obměnit za smoothie. Uvidíte, jak lehce se budete celý den cítit.

Jestli ale pocítíte nepříjemné pocity hladu a nevolnosti, samozřejmě doplňte stravu o další výživné a kvalitní jídlo (například saláty či luštěniny). Naslouchejte svému tělu!

* Nevšednost

Vyzkoušejte si například den bez mobilu, přečtěte si knihu nebo si celý večer povídejte s partnerem. Uvidíte, že i tato zdánlivě „malá“ gesta vás velmi obohatí.

* Neobyčejný spánek (aromaterapie)

Obohaťte i svůj usínací rituál a zpříjemněte si tento proces například esenciálními oleji, které vás uvolní a uklidní.

Pokuste se vydržet v podobném režimu minimálně následující 3 dny. Vnímejte své pocity a náladu. Program dne si samozřejmě poupravte dle svých možností a nepouštějte se do ničeho, co vám je proti srsti.

Musíte se na dané aktivity těšit nebo je přinejmenším chtít vyzkoušet alespoň ze zvědavosti. Názor na kvalitnější a zdravější životní styl si potom udělejte sami ☺

Brilante

Related posts

Leave a Comment

16 − ten =